icon login Inloggen

10-07-2017

VBW Tentdagen 2017

In de eerste week van de zomervakantie (van dinsdag 11 tot vrijdag 14 juli) hopen we weer de VBW Tentdagen te houden. Het thema van dit jaar is “(T)OP SURVIVAL”. Een avontuurlijk thema dat tot de verbeelding van kinderen spreekt. Door middel van voorwerpen, zoals bijvoorbeeld een kompas en een touw, wordt er een link gelegd naar de Bijbel. De wijzen uit het oosten hadden een ster als kompas en Rachab werd gered door een touw/koord uit haar raam te hangen. Dit zijn twee van de vier voorwerpen waarmee we de kinderen willen laten zien dat de Heere Jezus de gids wil zijn op hun pad. Als Jezus ons kompas is, als Hij de richting mag bepalen, dan komen we tot ons doel. En als we ons laten redden door het touw van Gods’ genade, dan vinden we redding van de zonde! Voor een overzicht en uitwerking van alle voorwerpen die in de week behandeld worden en de Bijbelgedeelten kunt elders op de site kijken. Vanzelfsprekend zijn we voor het ordelijk en goed verlopen van alle activiteiten afhankelijk van veel vrijwilligers. Daarom ook de oproep aan u en jou om je op te geven om te helpen! Dat kan zijn in de voorbereiding, maar vooral in de week zelf maken vele handen, licht werk. En dan gaat het om werk in Gods’ koninkrijk, waarin we met elkaar als gemeente het Evangelie mogen uitdragen aan ouders en kinderen die de blijde boodschap misschien nog nooit gehoord hebben! Opgeven kan op het internet via vbwmedewerker.hervormdvinkeveen.nl. Als commissie weten we ons afhankelijk van Gods’ leiding en inspiratie in de keuzes die gemaakt moeten worden en in alle praktische voorbereidingen. We bidden ook voor de burgerlijke gemeente, om opening om kinderen uit te nodigen naar de VBW te komen. Wilt u voor, en met ons mee, bidden?

De VBW commissie, Petra Boer, Joop van Selm, Kyra Smit, Deborah Maas, Hanna Simons en Leontine Simons.