26-04-2018

Woord en Daad "Project Colombia"

Dag 2 YA Hoornbeeck:

‘Onwijs genoten’

Geplaatst op 26 april 2018

Vannacht hadden we eindelijk tijd om bij te komen, maar vanochtend ging de wekker al vroeg af. Kwart over 6 ontbijten met z’n allen, dan een dagopening en om 7 uur weg. Vandaag staat er veel op het programma, we gaan naar de God is love school. Hier gaan we presentaties houden over Holland en oogtestjes doen met de kinderen.

Een hobbelig ritje naar de school in Bogotá volgde. We hebben onze ogen uitgekeken, met name het laatste stukje toen we echt de wijk in gingen, waar de school midden in staat. De groep werd gesplitst, de ene helft ging presenteren en de andere groep gingen oogtestjes doen. De presentaties waren geweldig om te doen, diverse onderwerpen werden door ons gepresenteerd. Onder andere eten, wat ik presenteerde, waarbij ik foto’s van hutspot, boerenkool en kaas liet zien. De oh’s en ah’s waren niet van de lucht, en daar hadden we geen vertaling voor nodig.

Ook het laten zien van de bloemenvelden en schaatsen zorgde voor verbazing. Wat me opviel is dat ze zo blij met ons waren. De school had zo veel moeite voor ons gedaan en de kinderen waren zo dankbaar. Ik voelde me bijna de koningin, allemaal wilden ze wat tegen ons zeggen of een knuffel. Ook hadden ze een heel programma opgezet met zingen en toneelstukjes. ‘s Avonds zijn we naar een kerkdienst gegaan, er waren ongeveer 5000 mensen aanwezig! Het was een kerkdienst met veel muziek en gebeden wat weer heel anders is dan in Nederland. Toch is het mooi om te zien hoe intens de Colombianen hun geloof belijden. Het was een hele intensieve dag, maar ook een hele mooie dag. Veel gezien, maar ik heb er vooral onwijs van genoten.

Marije

Van 24 april tot en met 4 mei is een groep leerlingen van het Hoornbeeck College in Gouda als Young Ambassadors met Woord en Daad naar Colombia. Via een serie blogs houden zij het thuisfront op de hoogte.

Meer informatie over het werk van Woord en Daad in Colombia klik hier