30-04-2018

Woord en Daad "Project Colombia"

Dag 5 YA Hoornbeeck:

‘Blijf alstublieft voor Bogotá bidden’

Zaterdag 28 april

Geplaatst op 30 april 2018

Vandaag was een erg intensieve, maar ook erg mooie en leerzame dag! We moesten om 5.50 uur beneden staan met al onze ingepakte bagage, zodat we dat in het hotel konden laten staan en het later op de dag op konden halen. We zijn vandaag namelijk naar een andere slaapplek gegaan.

NB: vanwege een gebrekkige internetverbinding kan het even wat langer duren voordat de Young Ambassadors wat van zich kunnen laten horen.

Om 6.30 uur zaten we in de bus richting de medical outreach. Dit was een terrein met allemaal huisjes waar we verdeeld zaten in groepjes. We deden oogtestjes, wegen en meten, bloeddruk en hartslag meten, praten over hygiëne en vanuit een kerk evangeliseren onder kinderen en daarbij ook gelijk de ouders betrokken. Na de medical outreach zijn we met een pastoor naar zijn kerk gegaan en daar hebben hij, zijn vrouw en een aantal leden ons gezegend en voor ons gebeden. Dit was erg bijzonder!

Rond 15.00 uur gingen we richting het park om wat tijd op te vullen. We moesten namelijk om 18.00 uur op een plek in Bogotá zijn om met een team van Conviventia (de partnerorganisatie van Woord en Daad, red.) te gaan evangeliseren. We begonnen de evangelisatie door met elkaar in een grote kring op straat te zingen en te bidden, waarna we met grote thermoskannen drinken en zakken met broodjes de straten in gingen om dat uit te delen en tegelijkertijd het Woord van God te vertellen en hen te zegenen door gebed. Een van ons had armbandjes meegenomen met daarop: ‘God loves you’, dus deze hebben wij ook meteen uitgedeeld. We bereikten hier prostituees, daklozen en kinderen uit een shelter mee. Dit was echt een hele bijzondere ervaring die je de rest van je leven bij je draagt.

Zoals ik al zei was deze dag erg intensief, maar het was tegelijkertijd ook echt een van de dagen waar je het meest energie van krijgt! Blijf alstublieft voor Bogota bidden, we zien hier wonderen gebeuren met eigen ogen door gebed! Alle eer aan God en Zijn werk door Zijn kinderen!

Imke van der Graaf

Van 24 april tot en met 4 mei is een groep leerlingen van het Hoornbeeck College in Gouda als Young Ambassadors met Woord en Daad naar Colombia. Via een serie blogs houden zij het thuisfront op de hoogte.

Meer informatie over het werk van Woord en Daad in Colombia klik hier