01-05-2018

Woord en Daad "Project Colombia"

Dag 6 YA Hoornbeeck:

eindelijk uitslapen

Zondag 29 april

Geplaatst op 1 mei 2018

We zijn gisteravond aangekomen op onze nieuwe locatie. Deze ligt een uur van Bogota, midden in een prachtige omgeving. Er zijn twee slaapzalen en geen wifi...

Voor het eerst deze reis mochten we uitslapen. Om 7:00 uur ontbijten... Vandaag stond een rustig dagje op het programma. We gingen s morgens eerst naar de kerk. Om daar te komen moesten we 1,5 uur reizen. De campsite ligt buiten Bogota. De kerk staat in het noorden van Bogota. Bogota is 50 km lang bebouwd. En in de stad is het altijd druk op de weg.

De kerk is een jonge gemeente met 80 leden. Het hele gezin (vrouw en vier kinderen) van de pastor heeft een rol in de kerk. Net als eerder van de week was het een dienst met veel muziek. De preek ging over de toespraak van Petrus in Handelingen 4. Als groep hebben we de gemeente psalm 134 toegezongen.

De rest van de dag stond er niets op het programma. Wel hebben we behoorlijk wat gemerkt van de Colombiaanse cultuur. Half 1 stapten we de bus in en half 5 eruit toen we bij het campcenter waren.

‘s Avonds hebben we een Bijbelstudie gedaan. Maandag gaan we op huisbezoek bij gezinnen in de buitenwijken van Bogota.

Jacques, Sarah en Gisanne

Van 24 april tot en met 4 mei is een groep leerlingen van het Hoornbeeck College in Gouda als Young Ambassadors met Woord en Daad naar Colombia. Via een serie blogs houden zij het thuisfront op de hoogte.

Meer informatie over het werk van Woord en Daad in Colombia klik hier