28-06-2018

Een nieuwe werkplek voor ons zendingsechtpaar: Colombia!

Hieronder de laatste nieuwsbrief van Johan en Astrid Klaasse,het zendingsechtpaar dat we als gemeente ondersteunen.

In de afgelopen maanden is tevergeefs geprobeerd om voor ons een visum te krijgen om te kunnen werken op Aruba. Een paar weken geleden hebben we (GZB, wij) helaas moeten besluiten om de aanvraag daarvoor te stoppen, bij gebrek aan perspectief op een visum. De GZB ging voor ons op zoek naar een nieuwe werkplek.

We zijn bijzonder blij om u nu al te kunnen melden dat dit is gelukt. Vanuit de GZB is er een passende werkplek gevonden in Colombia. In één van de wijken van Medellín wil de presbyteriaanse kerk, de partnerkerk van de GZB in Colombia, een nieuwe gemeente stichten. Iemand vanuit de lokale kerk zal hier starten, maar hierbij is ondersteuning hard nodig. En daar zijn wij voor gevraagd. Het gaat om een project in één van de rijkere, maar ook veilige wijken in de stad. Het is daarom voor ons goed mogelijk om daar als gezin te gaan wonen en werken.

Zowel de GZB als wij zijn erg enthousiast en ook de kerk in Colombia ontvangt ons graag. In september hopen we te kunnen vertrekken naar Colombia en de voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang. We zijn erg blij en dankbaar dat God deze deur voor ons opent.
Het is onze hoop dat dit een plek is waar we mogen dienen en tot zegen zullen zijn, en dat het zal bijdragen aan de uitbreiding van Gods Koninkrijk in deze wereld. We houden u op de hoogte!

Hartelijk dank voor uw meeleven, gebeden en meegeven!
Johan en Astrid

p.s. Wegens ziekte binnen de familiesfeer is de uitzending uitgesteld naar eind 2018 / begin 2019.