Springplank 16+

Hallo allemaal!

Wij zijn de Springplank, een groep van ongeveer 30 jongeren van 16-25 jaar. Ongeveer twee keer per maand hebben we Springplank op zondagavond vanaf ongeveer 20:15 uur (na de avondkerkdienst). Die avonden worden steeds door een groepje van de leden van de Springplank georganiseerd en vullen we met Bijbelstudie, zingen, gezelligheid, lachen, koffie drinken en meer!

Ons bestuur bestaat uit eigen leden, namelijk:

Marjolein Smit ( voorzitter )

Marianne Mulckhuyse ( secretaris )

Joas Leeflang ( penningmeester )

Josh van der Vliet

Matthijs Winkel

Het belangrijkste voor ons is dat we als jongeren elkaar willen steunen en samen God willen zoeken en meer over Hem en de Bijbel te weten willen komen. Voor sommigen is het geloof vanzelfsprekend, anderen zijn nog op zoek en eigenlijk hebben we allemaal wel onze vragen en dingen die we moeilijk vinden. Het is leuk om met elkaar in gesprek te zijn en van elkaar te leren. In je eentje christen-zijn vinden wij maar saai en moeilijk!

Verder hebben we regelmatig activiteiten, bijvoorbeeld naar het strand, filmavond of beachvolleybal.
Onze enige echte eigen activiteitencommissie organiseert regelmatig wat leuks!
Deze commissie bestaat uit:Celine Leeflang, Michaël Winkel, Anne van der Linden en Lars van Egmond

We gaan ook met elkaar elke maand naar de RING en ROJ, die activiteiten organiseren voor jongeren uit de hele regio (Wilnis, Zegveld, Kockengen, Woerden, Kamerik, Oudewater, Linschoten, Westbroek en Benschop). De RING verzorgt interessante Thema avonden, preekbesprekingen en een sing-in. De ROJ organiseert de sportieve/ ontspannende activiteiten. Namens Vinkeveen zitten de volgende in het bestuur: RING: Anne-Wil de Haan. ROJ: Stefan de Haan, William Leeflang en Loïs Mulckhuyse.

Toppunt elk jaar is verder toch wel het Springplankweekend, een lekker lang, gezellig weekend in oktober waarin we elkaar nog beter leren kennen. Het weekend is gevuld met Bijbelstudies, Emmaüswandeling, spellen, sportieve activiteiten en vooral heel veel gezelligheid!

Het reilen en zeilen van de Springplank en haar leden, verslagen van activiteiten, Bijbelstudies en allerlei ongein kan je vinden in de Springtime, ons blad wat ongeveer 3x per seizoen uitkomt. Als u of jij geïnteresseerd bent in dit leuke blad, of iets leuks te vermelden hebt in het blad kunt je terecht bij Josh van der Vliet, Joëlle Smit, Jasmijn van Kreuningen en Loïs Mulckhuyse.
Voor leden is dit blad gratis (nouja zit bij de contributie in :)) en voor niet-leden kost het € 10.-.

Als het je leuk lijkt om een keer te komen kijken, wees welkom! Vooraf melden is niet nodig. De Springplankavonden zijn boven in het Springhonk in gebouw Maranatha naast de kerk.