23 januari 2020

Workshop gerechtigheid

Tijd 20:00 - 21:45
Plaats Maranatha

WORKSHOP DE ECHTE PRIJS Heb jij een slecht gevoel bij ‘steeds meer’ en geloof je in de ‘economie van genoeg’? Vraag jij je af hoe we als christen moeten zorgen voor de schepping? Cora en Antonie Treuren geven een workshop in onze gemeente! Bij deze workshop ga je met elkaar aan de slag om na te denken wat de echte prijs is van een product.Cora en Antonie hebben zes jaar in Colombia gewoond en gewerkt voor de GZB. Samen met de lokale kerk daar hebben ze nagedacht over diaconaat, barmhartigheid & gerechtigheid en dat onderdeel gemaakt van het gemeentewerk. Daarbij hebben ze in het bijzonder oog voor zorg voor de schepping, medemens en economische gerechtigheid. Ze zijn steengoed in het praktisch maken van moeilijke onderwerpen.Aan het einde van de avond...• heb je een beeld van de economische basisprincipes die we in de Bijbel tegenkomen; • ben je op een interactieve wijze uitgedaagd deze principes te vertalen naar de hedendaagse realiteit;• heb je een idee van de impact van de wereldeconomie op Gods schepping;• ben je (hopelijk) gemotiveerd om als christen en als kerk een voorbeeldgemeenschap te zijn in het economisch handelen.

De zendingscommisie