Avondklanken

Avondklanken is het kerkradioprogramma van de Hervormde Gemeente Vinkeveen. Wekelijks wordt er op woensdagavond een programma uitgezonden via de kerkradio. Deze uitzendingen beginnen om 18:30 uur en duren een uur. Doel van de uitzendingen is om mensen die niet meer in staat zijn de kerkdiensten bij te wonen, in de week te bemoedigen, te versterken en de saamhorigheid te laten voelen. Afwisselend is er de ene week een programma met een meditatie en verzoeken van en voor luisteraars, in de andere week is een muziekprogramma te beluisteren. Iedereen kan verzoeken indienen om een psalm of lied voor een kerktelefoonluisteraar te laten draaien. Verzoeken kunnen ingediend worden bij de programmamakers, de bezoekdames en via de secretaris. Op papier, per telefoon of via deze site. Ga naar tab CONTACT, KIES Avondklanken en vul bij OPMERKING uw verzoek in. Daarna klikt u op VERSTUREN en uw aanvraag wordt automatisch doorgestuurd.
Vanaf 6 januari 2010 wordt het programma digitaal opgenomen en uitgezonden. De kwaliteit van het geluid is daardoor zeer verbeterd.

Naast Avondklanken is er nu ook Gemeenteklanken. Deze uitzendingen zijn live vanuit de kerk en beginnen om 19.00 uur. Ab Smit verzorgd samen met een aantal zangers en pianobegeleiding een meditatief programma. Soms is er een optreden van een koor. De uitzendingen duren maximaal een uur.

Medewerkers
Mevr. Gerrie Schreurs (coördinator)

Programmamakers

Mevr. Gré Mulckhuyse (presentatie)                                                                                                                                                                   Winy v.Selm (presentatie)                                                                                                                                                                                   Carla Stolk (presentatie)