Kerkradio

Via de kerktelefoon en via internet is het mogelijk dat de mensen die niet in staat zijn om de kerksdiensten te bezoeken, deze diensten thuis te beluisteren en te bekijken.

De kerktelefooncommissie houdt op te bestaan

Al tientallen jaren is de kerktelefooncommissie actief. Dit met het doel om gemeenteleden die de diensten niet konden bijwonen te voorzien van een kerktelefoon. Op deze manier konden zij meeluisteren met de diensten. Dit ging indertijd via de PTT en later via KPN. Nog later is dit omgezet naar een draadloos systeem via de kleine zwarte kastjes. Naast dit systeem kan er ook al vele jaren via internet meegeluisterd en sinds een aantal jaar ook meegekeken worden. Dit alles zorgt ervoor dat het aantal gebruikers van de oude ‘kerktelefoon’ fors teruggelopen is. Dit is de reden geweest om de kerktelefooncommissie op te heffen. De busjes zullen dus ook niet meer gewisseld worden.

De uitzendingen vanuit de kerk blijven wel te beluisteren via de kerkradio. Het enige dat wijzigt is dat er geen collectebusjes meer bij de mensen thuis geplaatst worden.