Jeugdraad

De Jeugdraad

Ten behoeve van het plaatselijk jeugdwerk heeft de kerkenraad de jeugdraad ingesteld, onder leiding van de jeugdouderling. De raad adviseert de kerkenraad betreffende het jeugdwerk en begeleidt de dagelijkse gang van zaken binnen het jeugdwerk. Zij signaleert problemen of knelpunten en probeert oplossingen daarvoor aan te dragen. Jaarlijks brengt de jeugdraad hiervan een verslag uit, ter verantwoording aan de kerkenraad. Drie keer per jaar is er een jeugdraadvergadering waarin afgevaardigden uit alle delen van het jeugdwerk bijeenkomen onder leiding van de jeugdouderling.

• Rudy Oussoren (voorzitter, jeugdouderling)
  • Arthur Burggraaff (secretaris)
  • Anne-Wil de Haan (zondagsschool)
  • Henk-Jan Kroese (catechese)
  • Ria van der Vliet (Vakantie Bijbel Werk)
  • Johan Kroese (jeugdclubs)
  • Marjolein Smit (jeugdvereniging)

Visie

De jeugd leren uit Gods Woord en naast ouders hen ondersteunen in de (geloofs)ontwikkeling.

Door middel van ontmoeting en ontspanning afgestemd op de leeftijd van de kinderen, tieners en jongeren leren hoe zij mogen groeien in de relatie met God en met elkaar.

Doelstellingen:

• Een heldere leerlijn waarbij de jeugdleiding goed is geïnformeerd over wat er van hen wordt verwacht. Daarbij vindt er afstemming plaats met de dominee en de jeugdraad.
  • Het stimuleren van een persoonlijke relatie met God door Bijbelkennis en persoonlijk gebed.
  • Een gezond aanbod van activiteiten in een veilige context waarin ruimte is voor onderwijs, gezelligheid en ontspanning.
  • Bouwen aan een relatie met de jongeren en hen verbinden aan de gemeente.
  • Focus hebben op het missionaire aspect binnen het jeugdwerk.
  • Het stimuleren van de geloof opvoeding in de gezinnen en ouders betrekken bij het jeugdwerk.
  • Goede samenwerking tussen de jeugd, ouders, jeugdleiders, jeugdraad en gemeente.