17-02-2020

D.V. zaterdag 14 maart 2020: GZB-dag

Thema: Geef het door!

Het Evangelie gaat van generatie op generatie. Maar vanzelfsprekend is dat niet. Juist daarom worden we opgeroepen om het geloof en de hoop door te blijven geven. Als kerk en in ons dagelijks leven, aan onze kinderen, aan onze kleinkinderen. In Nederland en wereldwijd.

Ds. Jonathan Soro laat zien hoe zijn kerk in de heftige situatie van Zuid-Soedan toch het Evangelie bij jongeren weet te brengen. Gert-Jan Segers vertelt hoe jongeren zijn hart hebben gekregen in Egypte en welke uitdagingen hij nu voor de kerk in Nederland ziet. Ds. Wim Verboom neemt ons mee in de Bijbel en laat zien hoe de zorg voor de generaties allereerst Gods zorg is. ’s Middags denken we vooral na over de impact van zending met medewerking van ds. Jan Ouwehand, ds. Jaap Haasnoot en ds. Gerardo en Ysabel Castro uit Peru. Ook het samen zingen is een wezenlijk onderdeel van de dag.

In de pauze is er tijd voor ontmoeting, lunch en keuzeprogramma’s. Er is een uitgebreide markt waar de GZB en verschillende TFC’s een mooi aanbod hebben.

Het is echt een dag voor jong en oud! Er is kinderopvang en ook voor kinderen en tieners is er van alles te beleven! Voor de kinder- en tienerprogramma’s staat er een uitdagend programma klaar. Het verhaal, spel en knutsel staan in het teken van het thema: Geef het door! ’s Middags kunnen de kinderen uit groep 1 t/m 6 onder andere genieten van een optreden van Marcel Zimmer. Groep 7 en 8 gaan ’s middags het avontuur aan in de escape room. Kortom: een dag waar je bij wilt zijn!

Vindt u het gezellig om als groep te gaan,of heeft u geen vervoer en wil je/u meerijden neem dan even contact op met de zendingscommissie.