13-03-2020

Erediensten - Coronavirus (1)

Afgelopen donderdag, 12 maart 2020, zijn door onze overheid maatregelen genomen om het coronavirus in te dammen.

Deze besluiten raken ook onze erediensten. Met name het advies om niet met meer dan 100 mensen bij elkaar te komen treft ons.

Als Hervormde Gemeente van Vinkeveen volgen we dit advies op.

Om er zorg voor te dragen dat we niet met meer dan 100 personen bij elkaar komen, zijn we als kerkenraad tot de volgende besluiten (D.V.) gekomen:

• Met grote nadruk vragen we de mensen met de bekende klachten (hoesten, verkoudheid, keelklachten) thuis te blijven. Ook de qua gezondheid kwetsbaren onder ons roepen we op thuis te blijven en via de kerkradio of website mee te luisteren.
  • Zondag zijn er ‘s morgens twee erediensten na elkaar. De eerste dienst begint om 09.30 uur tot ca. 10.45 uur. De tweede dienst, met dezelfde liturgie, begint om 11.00 uur en zal door dezelfde voorganger geleid worden.
  • In de eerste dienst (09.30 uur) worden de jonge gezinnen, de gezinnen met zondagsschoolkinderen verwacht. Na deze dienst is er zondagsschool in gebouw Maranatha. Alleen tijdens deze dienst is er crèche. De crèche is in de zaal boven.
  • In de tweede dienst (11.00 uur) verwachten we ieder die niet direct onder de categorie ‘jonge gezinnen’ valt. (De kerk is open vanaf ca. 10.50 uur)
  • Gebouw Maranatha wordt gereed gemaakt om, voor al de drie erediensten, als extra ruimte dienst te kunnen doen. Hier kunnen evt. tot 100 mensen meeluisteren. De koster zal als er meer dan ca 90 mensen in de kerk zijn, de mensen die daarna aankomen, naar gebouw Maranatha doorverwijzen om daar te luisteren.
  • 's Avonds is er één eredienst, aanvang op de reguliere tijd, 18.30 uur.
  • Vooralsnog worden de clubs, kringen en catechese niet afgelast.

Ondanks deze aanpassingen zien we uit naar gezegende diensten.

Namens de kerkenraad,

J.T. Maas, predikant