23-05-2020

Naar de kerk...

Zoals u waarschijnlijk heeft gehoord mogen er D.V. vanaf 1 juni dertig personen bij een kerkelijke bijeenkomst aanwezig zijn, vanaf D.V. 1 juli mogen er honderd personen aanwezig zijn.

Vanaf zondag 7 juni is er dus voor dertig gemeenteleden de mogelijkheid om de kerkdiensten te bezoeken. We zijn dankbaar voor deze eerste verruiming, maar het is nog steeds een zeer beperkt aantal aanwezigen.

De rijksoverheid schrijft verschillende maatregelen voor waar we ons aan moeten houden. Eén van deze maatregelen is dat er gewerkt moet worden met een reserveringssysteem zodat het maximum aantal bezoekers niet overschreden wordt. Dit past niet bij onze gastvrije, open houding, maar in deze situatie is het helaas niet anders.

Wie een kerkdienst wil bezoeken, moet zich hiervoor aanmelden. Dit kan door een e-mail te sturen naar naardekerk@hervormdvinkeveen.nl  U kunt eenvoudigweg aangeven dat u naar de kerk wilt, we proberen dan zo goed mogelijk iedereen ‘aan de beurt’ te laten komen, vermeld wel met hoeveel personen u komt. Hebt u geen mogelijkheid om te mailen kunt u zich telefonisch aanmelden bij de scriba, ouderling Smit,  telefoonnummer 0297-262538.

Vooral in de eerste periode, waarin maar dertig personen bij de kerkdienst aanwezig mogen zijn, kan  waarschijnlijk niet iedereen die zich aangemeld heeft ook bij de kerkdienst aanwezig zijn. U ontvangt per e-mail bericht wanneer welke dienst u bij mag bijwonen. Met grote nadruk vragen we de mensen met de bekende klachten (hoesten, verkoudheid, keelklachten) thuis te blijven. Ook de qua gezondheid kwetsbaren onder ons roepen we op thuis te blijven en via de kerkradio of website mee te luisteren.

Tijdens het samenkomen houden we ons aan de bekende voorzorgsmaatregelen en volgen we de instructies van de kosters op.Zo hopen we ons in deze periode voor te bereiden op de volgende periode, (na 1 juli) waarin we met honderd personen in de eredienst aanwezig mogen zijn.

We lezen in de Bijbel verschillende keren dat de heerlijkheid van de HEERE, de tabernakel of het huis waarin zij waren om te bidden, vervulde. Zo zien we in deze periodes, waarin het aantal aanwezigen in de kerk beperkt is, uit naar de vervulling van Zijn belofte, de aanwezigheid en uitstorting van Zijn Heilige Geest.

Met vriendelijke groet namens de kerkenraad,

AnToon Smit