15-12-2020

Gemeente-zijn tijdens lockdown

Gemeente,

Gisteren, 14 december, zijn er door onze overheid voor de komende periode nieuwe maatregelen en beperkingen aangekondigd. Deze maatregelen treffen ook ons als gemeente.

Hoewel we nog steeds het beperkte aantal aanwezigen betreuren, zijn we dankbaar dat de erediensten bij deze nieuwe maatregelen niet genoemd worden en dat er geen verdere inperkingen zijn. We kunnen D.V. op dezelfde wijze samen komen zoals we in de laatste periode samen gekomen zijn. Ook de kerstviering met en door de jeugd, Eerste Kerstdag ’s avonds, kan D.V. volgens plan doorgaan.

Het doet ons pijn dat we alle doordeweekse activiteiten moeten annuleren. Al het kringwerk, de verenigingen, jeugdclubs, zondagsschool, catechisatie en huisbezoeken, worden tot ca. 19 januari opgeschort.

Als kerkenraad hopen we wel, vanaf aanstaande zaterdag, de fruitbakjes rond te brengen. Helaas zal dit met zo min mogelijk contact moeten plaatsvinden. Ook zal D.V. de bibliotheek volgens planning open zijn.

Er wordt wel gesproken over de donkere dagen voor Kerst. Deze periode, de toestand waar ons land in verkeert, doet ons denken aan de woorden gesproken door Jesaja, “zij die wonen in het land van de schaduw van de dood” (Jes. 9)

Maar, we zien ook met verwachting op de belofte die hierop volgt, “over hen zal een licht schijnen”                                                                                                      De HEERE is God, door Wien we aanschouwen, het vrolijk licht na bang gevaar… (Ps. 118).

We wensen u voor de komende periode van harte Gods zegen toe.

Namens de kerkenraad,

A. Smit