15-10-2021

Ruimte in de kerk

Als gemeente mogen we weer samenkomen zonder de anderhalvemeter maatregel te hanteren. Aangezien we een goede ventilatie hebben en de bezetting van ons kerkgebouw helaas niet in de buurt komt van de 100%, leek het ons niet nodig om de afstandsregel in stand te houden. Toch menen we als kerkenraad gemerkt te hebben dat er wel behoefte is aan een gedeelte in de kerk waar er wat meer ruimte voor afstand houden is. Vandaar dat we per zondag 17 oktober twee vakken willen inrichten waar u de nodige afstand kunt ontvangen. Het betreft de twee vakken met korte bankjes links en rechts van het voorste middenschip van de kerk. Daar zullen diverse kussens weggehaald worden, wanneer u alleen op de banken met kussens gaat zitten moet het goed gaan. Daarnaast kunt u bij de kosters Wim Leeflang of Hans de Haan aangeven wanneer u graag zo’n plek wenst te benutten. Alle gemeenteleden kunnen in de bewuste vakken gaan zitten, maar ze zijn vooral bedoeld voor hen die het nodig hebben. Vandaar dat u het kunt aangeven bij de kosters, ze zullen daar extra rekening mee houden. We zullen over enige tijd evalueren of dit aan de wensen voldoet. Mocht u nog vragen of ideeën hebben dan kunt u altijd een kerkenraadslid benaderen.

Uw kerkenraad