22-12-2021

Naar aanleiding van de maatregelen

Gemeente,

Opnieuw donkere dagen voor kerst.
Opnieuw denken we aan die woorden gesproken door Jesaja: “het volk dat in duisternis wandelt” en “zij die wonen in het land van de schaduw van de dood” (Jes. 9).
Hoewel het licht om ons heen verduistert, klampen we ons opnieuw vast aan de beloften die volgen: “… zal een groot licht zien” en “… over hen zal een licht schijnen”.

Naar aanleiding van de afgelopen zaterdag afgekondigde maatregelen, is besloten voor de komende periode (tot tenminste 15 januari 2022) het aantal kerkgangers verder af te schalen naar ca. 50 personen per dienst (kinderen -12 en personeel niet meegerekend).
De gemeenteleden die zich aangemeld hebben voor de komende diensten en dien te gevolge toch niet in de kerk aanwezig kunnen zijn, ontvangen bericht van afmelding.

Ondanks deze maatregelen bidden wij u gezegende kerstdagen toe.
Houdt moed, want God Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus (2 Kor. 4:6).

Daar is uit 's werelds duist're wolken een licht der lichten opgegaan
Komt tot zijn schijnsel, alle volken en gij, mijn ziele, bid het aan

O Vredevorst, Gij kunt gebieden de vreed' op aard' en in mijn ziel
Doe alle volken tot U vlieden, dat al wat ademt voor U kniel.

Namens de kerkenraad,

A. Smit