11-01-2024

GZB-dag D.V. 9 maart

Welkom op de GZB-dag!

Nog even en dan is het zover: de jaarlijkse GZB-dag op D.V. zaterdag 9 maart in Barneveld. Van harte welkom!

Het belooft een prachtige dag te worden waar je je onderdeel voelt van de wereldwijde kerk. Laat je inspireren door christenen uit Centraal-Azië en denk na over je eigen roeping: hoe deel ik het Evangelie in mijn eigen omgeving? Zending is niet alleen iets van ver weg, maar begint dicht bij huis. Het thema is dan ook ‘Ga, iedereen is geroepen’.

Net zoals vorig jaar kun je kiezen of je ’s middags of ’s avonds naar de GZB-dag komt. Beide keren is er een afwisselend podiumprogramma. Sprekers uit Centraal-Azië vertellen hoe zij zich geroepen weten om in woorden en daden het Evangelie te delen. Zeker in Centraal-Azië is dat niet vanzelfsprekend. In deze regio wonen nauwelijks christenen en is er veel weerstand tegen het christelijk geloof. Wat is het dan mooi om te horen hoe David zich met hart en ziel inzet voor daklozen en hoe Anneta onvermoeibaar door Centraal-Azië reist met het verlangen om op zoveel mogelijk plekken Bijbelcursussen te starten. Ook denken we met elkaar na over wat de Bijbel zegt over roeping. Zendingswerker Herman Meijer vertelt hoe bij hem al langer het verlangen leefde om zich in te zetten in de wereldwijde kerk. En er is alle ruimte voor muziek en samenzang. Tussen de twee podiumprogramma’s staat van 16.00 tot 19.30 uur het ontmoetingsplein centraal. Daar komt iedereen samen voor workshops, de grote GZB-veiling, stands en een hapje en drankje.

Wil je met kinderen en/of tieners komen? Kies dan voor de middag. Dan is er ook voor hen van alles te beleven én een concert van Marcel en Lydia Zimmer! Ook is er kinderoppas aanwezig.

In de avond is er na het podiumprogramma een gezellige bijeenkomst voor jongeren (18-30 jaar) met een quiz over zending en roeping.

De GZB-dag is een inspirerende dag over zending voor álle leeftijden. Kijk voor meer info en om je aan te melden op www.gzb.nl/gzbdag.