13-01-2024

HGJB diaconaal project 2024

DV zaterdagmiddag en -avond 18 mei 2024 is de HGJB projectdag van onze gemeente op het plein van Basisschool De Schakel in Vinkeveen. De informatieavond voor de gemeente is op DV 27 januari 2024 van 20 tot 21 uur in gebouw Maranatha. Ook u en uw leden van harte welkom die avond, neem uw mobieltje mee.

In Costa Rica wonen veel kansarme kinderen. Armoede, drugsverslaving en geweld houden hen in de greep. De kerk in Costa Rica probeert mensen te voeden, te zorgen voor opvang van kinderen, het verlenen van medische zorg en delen in het geloof. Specifieke informatie over het project met de naam “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet” op de site van de HGJB, diaconaal project Costa Rica. Voor de diverse projectdoelen wordt geld ingezameld. Wat is nu het plan? Natuurlijk om met jullie hulp op de 18 e mei 2024 zoveel mogelijk geld in te zamelen. Wij willen op de projectdag, tussen 16.00 en 21.00 uur, een zogenaamd foodtruckfestival organiseren: kortgezegd het verkopen van eten en drinken. Eten in de vorm van pannenkoeken, wafels, patat, pasta’s, koekjes enzovoorts. Natuurlijk kunnen jullie ook denken aan de verkoop van groentes en/of fruit. Ook het verkopen van drinken in de vorm van frisdrank, wijntje of biertje. Zie hieronder verdere voorbeelden:

Andere te organiseren activiteiten: een grabbelton, dienstenveiling en spelattractie voor kinderen. Ook is er een kraampje waar informatie wordt verstrekt over het project en consumptiebonnen kunnen worden gekocht. Ook aan deze activiteiten kunnen jullie een bijdrage leveren. Als de keuze valt op het gebruik van een foodtruck of “gewoon” het inrichten van een kraampje, willen wij jullie vragen om dat verkooppunt een naam te geven en het te voorzien van een Bijbeltekst. Doel is om daarover in gesprek te kunnen raken. De naam- en tekstkeuze is vrij.

Wij willen inventariseren of en op welke wijze jullie medewerking willen verlenen aan het organiseren van (een van) de voorgestelde activiteiten. Als er een kraampje nodig is, laat het weten; ook indien dit van stroom moet worden voorzien. Het gebruik van een foodtruck is natuurlijk ludiek, laat de creativiteit daarbij de vrije loop. Ook dan graag doorgeven of er stroom nodig is. Het is verder aan jullie om de plannen gestalte te geven. Zijn er twee dezelfde aanmeldingen, dan is in principe de eerste aanmelding doorslaggevend en mag je iets nieuws bedenken. Aanmelden graag voor DV zaterdag 17 februari 2024 via de mail a.burggraaff@telfort.nl of App: 0647067466. Bij vragen of hulp neem gerust contact op, bij voorkeur via uw contactpersoon van de Commissie (hieronder staan niet vermeld de leden Jarmo van Bruchem en Celine Leeflang, die ook deel uitmaken van de Cie.):

• Wees een zegen: Henriette Smit (06-42211795)
  • Vrouwen rond de Bijbel: Hanneke v.d. Velde (06-22933228)
  • Clubs: Arthur Burggraaff (06-47067466)
  • De Heere is onze banier: Arthur Burggraaff
  • Kerkenraad: Rudy Oussoren (06-15288250)
  • Springplank/JV: Loïs Mulckhuyse (06-19805709)
  • Bijbelkring: Frans Voskuil en Antoon Smit: Arthur Burggraaff
  • Studiekringen, Joop van Selm: Hanneke v.d. Velde, Nico-Jan: Matthijs Winkel (06-12590015) en de studiekring van Hanneke: Hanneke v.d. Velde
  • Ouderen Bijbelkring: Arthur Burggraaff
  • Comté Verenigingsgebouw: Arthur Burggraaff